zaterdag 20 oktober 2012

Kerst outfit 2011

Het is al eventjes geleden..

Eind vorig jaar trok ik de stoute schoenen aan om voor het eerst een jurk te maken voor mijzelf. Via de webwinkel van Bas Bastiaans kocht ik een jeans achtige stof met bloemetjes.
In de knipmode van eind 2011 vond ik een patroon van een wikkeljurk met plooitjes.

De stof bleek minder rekbaar en soepel dan ik dacht maar gelukkig paste ik hem wel!
Ik hield een restje over en maakte daarvan zonder patroon een rokje met elastiek in de taille voor Fien. Ik zette een satijnband om de rand van het rokje, maar had eigenlijk net niet genoeg. Daardoor plooide ik het rokje weer een beetje waardoor het een beetje het effect kreeg van een ballonrokje. Puur toeval maar staat hartstikke leuk.

Samen waren we een leuk setje voor de feestdagen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten