zaterdag 20 oktober 2012

Cirkel rokje

Vorige week gingen vriendin Susan en ik samen aan de slag voor een cirkelrokje voor haar dochter. Ze had een superleuke combi van een zwarte stof met grote witte stip en een licht roze voering die er iets onder uit piepte. Het was een gepuzzel en gepruts voordat we eruit waren, hoe zat dat nou ook alweer met de radius van een cirkel en pi????  Uiteindelijk is het ons wel gelukt! Een passer en een wiskundeknobbel waren handig geweest...

Later ging ik nog eens zoeken op internet en vond ik de tutorial van dana made it.
Dat hielp enorm en dus besloot ik het zelf nog maar een keer te proberen met de uitleg van dana erbij.


En zo lag er binnen een uur een super leuk cirkel rokje, die ik opleukte met een bias en een klein wit roezel elastiekje onderaan. Fien kon de volgende dag naar hartlust zwieren en rondjes draaien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten